Σε εννέα εργαλεία, τα οποία θα προσδώσουν μεγαλύτερη υπεραξία στους Έλληνες παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα και στα προϊόντα τους αναφέρθηκε ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, κ. Γιώργος Αμανατίδης, μιλώντας σε κλειστό δείπνο που παρατέθηκε, την Τρίτη 28 Νοεμβρίου, στη Φλώρινα, στο πλαίσιο του 9ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων με τίτλο “Νέοι εξαγωγικοί ορίζοντες για την αγροδιατροφή – Προϊόντα της Δ. Μακεδονίας στη γερμανική αγορά”, το οποίο συνδιοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την BASF ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ, την Πρεσβεία της Ελλάδος στο Βερολίνο, την Enterprise Greece Invest & Trade και το Επιμελητήριο Φλώρινας και έλαβε χώρα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχοντας χρυσό χορηγό την Τράπεζα Πειραιώς.
Ειδικότερα, ο κ. Γ. Αμανατίδης, αφού υπογράμμισε ότι η πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να θέσει υπό την αιγίδα του το 9ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων αποτυπώνει τον σταθερό του προσανατολισμό προς έναν τομέα που αποτελεί μία από τις ναυαρχίδες που θα υποστηρίξουν τη χώρα και τη Δυτική Μακεδονία στην ενίσχυση της οικονομικής της θέσης, αναφέρθηκε ειδικότερα στη Δυτική Μακεδονία, σημειώνοντας ότι “λόγω της ποικιλομορφίας του αναγλύφου της και του μικροκλίματος που αυτό δημιουργεί, έχει να επιδείξει πολλά διαφορετικά γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα, όπως και διαφορετικές γεύσεις από τόπο σε τόπο, ακόμη και για όμοια αγαθά”.
Όπως εξήγησε, αυτή η ιδιαιτερότητα θα πρέπει να λάβει υπεραξία προς όφελος των παραγωγών, με εργαλεία:
-Την ένταξη του “επαγγελματισμού” στον τρόπο διοίκησης και παραγωγής.
-Την επιτόπια τυποποίηση και συσκευασία.
-Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με εργαλεία την πιστοποίηση (ΠΟΠ, ΠΓΕ) και την υψηλή ποιότητα.
-Τη διασύνδεση της αγροτικής παραγωγής με άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως για παράδειγμα ο τουρισμός.
-Τη στήριξη του αγρότη από το τραπεζικό σύστημα.
-Την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών (εγγειοβελτιωτικά έργα και βασικές υποδομές).
-Την αναβάθμιση των δομών εκπαίδευσης και βελτίωσης των γνώσεων του ανθρώπινου δυναμικού.
-Τη συνένωση των δυνάμεων της παραγωγής, ώστε να παρεμβαίνουν στην αγορά με ρυθμιστικό ρόλο (Ομάδες Παραγωγών, Οργανώσεις Παραγωγών, Συνεταιρισμοί).
-Την ενίσχυση της εκθεσιακής προβολής, που αποτελεί αρωγό στην προώθηση της εξαγωγικής δραστηριότητας.
-Τη διατήρηση του ευνοϊκού μακροοικονομικού περιβάλλοντος, που εξασφαλίζει σήμερα η Κυβέρνηση.
“Τοπικά, το Επιμελητήριο Φλώρινας επιβεβαιώνει ότι είναι ουσιαστικός αρωγός και αναλαμβάνει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες. Εμείς οφείλουμε θεσμικά να στηρίζουμε αντίστοιχες προσπάθειες και θα το κάνουμε ως νέα Περιφερειακή Αρχή” πρόσθεσε ο κ. Γ. Αμανατίδης, για να αναφερθεί στη συνέχεια στην BASF ΕΛΛΑΣ, λέγοντας ότι “με πρωτοβουλία του Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Βασίλη Γούναρη, στήριξε τον αγροτικό τομέα της χώρας μας την περίοδο της κρίσης και αυτό τον ακολουθεί και αναγνωρίζεται”.
Νωρίτερα, στον χαιρετισμό του, ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, στάθηκε στην αξία της Γερμανίας για την εξωστρεφή προσπάθεια του εγχώριου πρωτογενούς τομέα. Βέβαια, όπως εξήγησε, “πρόκειται για μια απαιτητική αγορά, τόσο σε ό,τι αφορά τους επιχειρηματίες που έχουν μάθει να είναι αυστηροί στις προδιαγραφές, ποιοτικές ή άλλες, όσο και τους καταναλωτές που χρόνο με τον χρόνο στρέφονται σε ποιοτικότερες και θρεπτικότερες επιλογές”. Συμπλήρωσε ωστόσο ότι “οι Έλληνες παραγωγοί οφείλουν, όχι μόνο να μην προβληματίζονται από τον υψηλό πήχη απαιτήσεων που θέτει η Γερμανία στην αγροδιατροφή, αλλά με αποφασιστικότητα, δύναμη και θέληση, να τολμήσουν να ανέβουν ένα ακόμη υψηλότερο σκαλοπάτι με στόχο την κορυφή”.
Πρόσθεσε, δε, ότι για να το πετύχουν αυτό, καλούνται:
– Να οργανωθούν σε μεγαλύτερες και ισχυρότερες ομάδες αναζητώντας οικονομίες κλίμακος.
– Να οδηγηθούν σε αποδοτικότερη αξιοποίηση των προς επένδυση κεφαλαίων τους.
– Να διαχειριστούν ορθολογικότερα την παραγωγή τους.
– Να ενισχύσουν την εκπροσώπησή τους και τις επαφές τους στο εξωτερικό.
– Να μελετήσουν με μεθοδικότητα τους τομείς της επεξεργασίας, της τυποποίησης και της προώθησης – προβολής – πώλησης των προϊόντων τους εκτός συνόρων.
– Να κάνουν κτήμα τους την έννοια της βιωσιμότητας.
– Να επενδύσουν στην πράσινη ανάπτυξη, επιμένοντας σε φιλοπεριβαλλοντικά υλικά, στην ανακύκλωση και τα βιοκαύσιμα.
– Να παράξουν “έξυπνα” με σύμμαχο τις νέες τεχνολογίες.
Τέλος, υπογράμμισε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας μελέτης που εκπόνησε το ΙΟΒΕ για λογαριασμό του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου -σχετικά με τις ελληνογερμανικές οικονομικές και επενδυτικές σχέσεις-, τα τρόφιμα, τα βασικά μέταλλα και τα φάρμακα είναι τα κύρια εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα προς τη Γερμανία.
“H βιομηχανία τροφίμων κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο, με 23,9%, στο σύνολο των εξαγωγών, ενώ σημαντικό μερίδιο, 7,9%, κερδίζουν τα προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής” επεσήμανε ο Δρ. Αθ. Κελέμης και πρόσθεσε ότι “τα αγροτικά προϊόντα εμφανίζουν υψηλές επιδόσεις εξωστρέφειας και σε συνολικό επίπεδο, καθότι το 2022 οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών ανήλθαν στα 8,1 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ, ενώ στο πρώτο εξάμηνο φέτος η αξία των εξαγωγών ήδη ξεπέρασε τα 4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 25,4%”.
Σημειώνεται ότι το 9ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων υποστήριξε ως χρυσός χορηγός ο Όμιλος Τράπεζα Πειραιώς, ως χορηγός η εταιρία Μπάρμπα Στάθης, ενώ προϊοντικοί χορηγοί ήταν η Coca-Cola Τρία Έψιλον και η Papoutsanis.
Χορηγοί επικοινωνίας του 9ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων ήταν οι: Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, Direction Business Network, Retail Business, Agrenda, agronews.gr, ΑγροΈκφραση, agroekfrasi.gr, ΑγροΤύπος, agrotypos.gr, Γεωργία και Κτηνοτροφία, Ύπαιθρος Χώρα και ypaithros.gr.
ΠΗΓΗ:https://www.capital.gr/