πλέον θα υπάρχει περισσότερη διαφάνεια, αυτό που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα, όπου οι servisers λειτουργούσαν ως κράτος εν κράτει, δεν παρείχαν στον δανειολήπτη την απαραίτητη πληροφόρηση, δεν του εξασφάλιζαν κάποιες προϋποθέσεις για να συνεχίσει να πληρώνει το δάνειό του, είπε ο δημοσιογράφος Θανάσης Παπαδής.
- Πλέον, όποια ρύθμιση βγάζει το σύστημα, εφόσον ο δανειολήπτης κρίνεται ότι ανήκει στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι servisers υποχρεούνται να το αποδέχονται.
- Αυτό δεν γίνονταν μέχρι σήμερα. Για να μην το αποδεχτεί κάποιος serviser θα πρέπει να πάει στο δικαστήριο και να αποδείξει ότι ο δανειολήπτης δεν είναι ευάλωτος.
Στις ευρωπαικές χώρες εκείνες στις οποίες υπάρχει κατηγορία ευάλωτων οφειλετών, όντως υπάρχει ένα τεκμήριο ότι κάποιος είναι ευάλωτος και για να ανατραπεί αυτό πρέπει να προσφύγει ο serviser στο δικαστήριο προκειμένου να αλλάξει ο χαρακτηρισμός του οφειλέτη και άρα να αλλάξει και η ρύθμιση η οποία έχει προταθεί εκ του νόμου, είπε στην ΕΡΤ ο δικηγόρος Ορέστης Ομραν Νομικός.
Είναι μια ρύθμιση η οποία συναντάται απλά δεν έχουν όλες οι χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ίδια ρύθμιση για τους ευάλωτους οφειλέτες. Στην Ελλάδα έχουμε ευάλωτους οφειλέτες, διότι προφανώς είμαστε και πολύ πιο εκτεθειμένοι στο θέμα αυτό.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το κοινοτικό δίκαιο βάζει κάποιους κανόνες, και τώρα η ελληνική νομοθεσία έρχεται να εφαρμόσει η ευρωπαϊκή οδηγία ακριβώς για να μπουν κάποιοι περιορισμοί και κάποια στάνταρ στο πώς λειτουργούν οι servisers, στο πώς διαχειρίζονται τα δάνεια τα οποία έχουν αγοράσει, είτε συνολικά ιδιοκτησιακά δηλαδή από τις τράπεζες, είτε από πλευράς διαχείρισης.
Άρα το ευρωπαϊκό δίκαιο προβλέπει αυτά τα στάνταρντ και εμείς ερχόμαστε τώρα να τα εφαρμόσουμε και να τα εξειδικεύσουμε με τη νομοθεσία η οποία υπάρχει.
Τα βασικά στάνταρ είναι η ενημέρωση των οφειλετών, και ο συγκεκριμένος τρόπος προσέγγισης της διαχείρισης των δανείων. Τώρα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία θα υπάρχει θα είναι υποχρεωτική για όλους τους φορείς.
- Με τον νέο νόμο θα μπορεί ο δανειολήπτης να μπαίνει από τον υπολογιστή του σε μια πλατφόρμα, και να βλέπει πόσα χρήματα έχει πληρώσει, τι τόκους πλήρωσε, και να έχει αναλυτικά την καρτέλα του με όλα τα στοιχεία ανά πάσα στιγμή.
- Θα πρέπει οι servisers μέχρι τον Μάρτιο να έχουν προσαρμοστεί σε αυτή τη διαδικασία.
Έως σήμερα υπήρχε στην Ελλάδα μια αγορά με πάρα πολλούς servisers, οι οποίοι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις ενημέρωσης. Τώρα, εκ των πραγμάτων, όταν υπάρχει η υποχρέωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, θα μειωθεί η αγορά των servisers και αυτοί οι οποίοι θα παραμείνουν θα είναι πολύ εύρωστοι οικονομικά έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις αυτές.
- Χθες είχαμε δύο σημαντικά πρόστιμα σε δύο από τους μεγαλύτερους servisers που λειτουργούν στην Ελλάδα.
- Με το νέο νομικό πλαίσιο, θα μπορεί να δίνεται μια επιπλέον μείωση του οφειλόμενου ποσού ως και 28%, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
- Επίσης το επιτόκιο θα είναι σταθερό για τα πρώτα τρία χρόνια στο 3%.
ΠΗΓΗ:ΕΡΤ